انزلی، مرجع بین المللی تشخیص بیماریهای ویروسی آبزیان در آسیا است
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب

دکتر مطلبی با اعلام این خبر گفت: پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور وابسته به موسسه تحقیقات شیلات ایران ماموریت های متعددی دارد که یکی از آنها تحقیق پیرامون بیماری های آبزیان است.
وی گفت: این پژوهشکده با استقرار آزمایشگاه های تخصصی و اخذ استاندارد 17025 در مسیر استاندارد سازی بین المللی، پس از کسب رتبه عالی در بین 41 کشور دنیا، توانست تایید سازمان جهانی دامپزشکی را به عنوان آزمایشگاه رفرنس بین المللی در تشخیص بیماری های ویروسی آبزیان را کسب کند.
ذکتر مطلبی افزود: این امکان ضمن آنکه گام بلندی در تحقق یکی از اهداف افق 1404 است، دو مزیت مهم برای ما دارد. نخست آنکه کشور ما در تشخیص بیماری های ویروسی آبزیان که عموما تنوع و پیچیدگی زیادی دارد، بی نیاز از کشور های دیگر شده است.
وی ادامه داد: دیگر آنکه فرصت مغتنمی برای محققان ما فراهم شده که بر روی نمونه هایی که از سراسر دنیا برای تشخیص بیماری های ویروسی آبزیان به این آزمایشگاه و پژوهشکده ارسال می شود، مطالعه کنند. ضمن اینکه محققان می توانند با ایجاد مسیری در آمد زا، فرصتی برای ارتباطات بیشتر تخصصی داشته باشند و متعاقب آن موقعیت جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی دامپزشکی ارتقا یافته و تثبیت شود.
مطلبی تصریح کرد: البته این افتخار، مسئولیت ما را سنگین تر می کند چراکه لازم است با تلاش بیشتر در رقابتهای سالانه، این موقعیت را حفظ کرده و به سطوح بالاتر ارتقا بدهیم.
رئیس موسس تحقیقات شیلات ایران در گزارشی از دستاوردهای سال گذشته این موسسه، به ثبت 10 مورد دانش فنی و نتایج در خور مطالعاتی در مورد ماهیان خاویاری در بزرگترین بانک اطلاعاتی و ثبت اختراعات امریکا اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای بسیار با ارزش انستیتو بین المللی تحقیقات ماهیان خاویاری، به نتیجه رسیدن کار سنگین علمی تفکیک جنسی «تاس ماهی ایرانی» دریای خزر از «تاس ماهی روسی» بود که اکنون مستندات علمی کافی داریم تا اثبات کنیم جمعیت قالب تاس ماهی دریای کاسپین گونه تاس ماهی ایرانی است.
وی همچنین  معرفی گونه های پر بازده با دوره بلوغ کوتاه «بستر» و «سیبری» از گونه های ماهیان خاویاری را به آبزی پروران، از دیگر دستاوردهای مهم موسسه تحقیقات شیلات ایران عنوان کرد.
 
«تیلاپیا»؛ انقلاب صنعت آبزی پروری:
رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران همچنین با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه، میزان تولید آبزی پروری باید به رقم یک میلیون و 600 هزار تن برسد، گفت: گونه اقتصادی پر بازده «تیلا پیا» که مدت ها در دستورکار بود، هم اینک با دستیابی به بیوتکنیک تکثیر، پرورش، مولد سازی، بومی سازی و مهمتر از همه تولید لاین تک جنسی به منظور کاستن از دلنگرانی های زیست محیطی، توانسته ایم دو گونه مناسب با شرایط اقلیمی کشورمان که دچار شوری و کم آبی هستند را منطبق با شرایط آب های داخلی، معرفی کنیم.
وی گفت: تیلاپیا در شرایط زیستی مختلف از هشت تا 20 تن در هکتار تولید دارد که می تواند انقلابی در صنعت آبزی پروری ما باشد و با توجه به طعم مطلوب و بازار پسندی، می تواند در ارتقا سرانه آبزی مصرفی موثر باشد.
رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران همچنین از تکمیل تحقیقات مربوط به بومی سازی و مولد سازی میگوی «وانامی» خبر داد و گفت: با اطمینان می گوییم که از واردات مولد میگو، لارو و پست لارو میگو وانامی بی نیاز شدیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 266162
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید